Leírás és Paraméterek
Activity játék kutyák számára
különösen alkalmas kistestű kutyák számára, társasjáték egy kúppal, valamint bemélyedésekkel és csúszkákkal, csúszásmentes a gumi talpnak köszönhetően.
Megfelel a 18. szakasz szerinti állatjóléti előírásoknak (AT)
- Ez a játék egy közös tevékenység kutya és gazdája számára. Ne hagyja kedvencét felügyelet nélkül a játékkal!
- Helyezze el a játékot úgy, hogy a kutya szabadon körbe tudjon futni körülötte és megtalálja az optimális pozícióját a játékban.
- Válasszon nyugodt légkört az edzéshez. Egyszerre egy időben csak egy kutyával eddzen.
- Válassza ki a játék megkezdésének optimális időpontját. Ne indítsa el a játékot közvetlenül a kutya etetése után. Ajánljuk, hogy várjon legalább 1,5 órát az étkezés után.
- A kutyája túlterhelésének elkerülése érdekében csak rövid (max. 10 perces) egységben eddzen, azonban naponta többször is edzhet.
- Mindig tűzzön ki apró célokat és ne várjon túl sokat a kutyájától. Ez mindkettőjüknek sok szórakozást fog nyújtani az edzés során.
- Az elején segítse a kutyát a feladatban, hogy motivált maradjon. Fontos, hogy kutyája tisztességesen sikeres legyen, gyorsan, hogy valami pozitívhoz kapcsolja a játékot.
- A kezdeti szakaszban kutyájának is adhat egy csemegét - már a próbálkozásért is. Miután a kutyája megértette, hogy ez egy "etetős játék", gyorsan élvezni fogja a használatát.
- Ha a kutyája nem old meg egy feladatot, segítsen neki, vagy tegyen egy lépés visszafelé a képzésben. A kutyát soha nem szabad szidni illetve megbüntetni.
- Hogy felkeltse kutyája érdeklődését, töltse ki a játékot finomságokkal, az elején az ő jelenlétében. A nehézségi szint növelése érdekében ezt később megteheti akkor, amikor a kutyája nincs jelen.
- Mindig kezdje a játékot egy kezdőjellel (pl. "játssz"), és fejezze be egy végző parancsszóval (pl. "vége"), ha a kutyának sikerült kivenni az összes finomságot. Amikor a kutyája engedelmeskedett a jelnek, a játék leállításához jutalmazza meg egy utolsó csemegével.
- A képzésnek mindig sikerrel kell végződnie.
Fontos
- Ebben a játékban valójában nincs "rossz", vagy "helyes".
Minden kutya egyéniség – akárcsak mi, emberek – és megtalálja a saját maga megközelítését. Hagyja, hogy kutyája döntse el, hogy a feladatot a pofájával vagy a mancsaival akarja-e megoldani. Ez azt jelentheti, hogy eltérhet a következő utasításoktól. Az utasítások csupán javaslatok, hogyan találjon együtt egy egyszerű és megvalósítható megközelítést a kutyájával.
Fontos megjegyezni
- Ne engedje meg kutyájának elvinni, vagy elpusztítani a játékot (mivel ez gyakran a frusztráció és/vagy túl sok megerőltetés jele).
- Jó szórakozást és sikereket kíván Önnek és kutyájának.
Kérjük, az összes lépést egymás után hajtsa végre. Csak akkor emelje meg a nehézségi szintet, amikor a kutyája képes problémamentesen végrehajtani az előző edzési szakaszt. Mindegyik sikeres akció után dicsérje meg a kutyáját.
Kezdődhet a képzés
Egyenként szoktassa hozzá a kutyáját a játék különböző elemeihez. A hozzászoktatást több nap alatt végezze el és csak egy edzés lefutása után adjunk hozzá új elemeket.
1. A csúszkák üregekkel:
- Helyezze el a finomságokat a csúszkák mélyedéseibe kutyája jelenlétében, hogy felkeltse érdeklődését a játék iránt.
- A kutyának nem kell semmit mozgatnia, hogy megkapja a finomságokat.
2. A csúszkák:
- Töltse ki a mélyedéseket csemegékkel kutyája jelenlétében és csak félig takarja el, így a kutyája könnyebben megtalálhatja és gyorsabban ér el sikert.
- Adjon start jelet pl. 'Keresd'. Most a kutyája megpróbálja megszerezni a finomságokat. Nehézségek esetén segíthet a kezdésben.
- Mutassa meg a kutyának, hogyan tudja megszerezni a csemegét.
- Addig ismételje ezt a gyakorlatot, amíg a kutyája megérti hogyan mozgassa félre a csúszkákat a jutalom megszerzéséhez.
- A kitöltött mélyedéseket egyre jobban fedjük le a csúszkákkal.
- Addig ismételje ezt a gyakorlatot, amíg kutyája teljesen megérti hogyan kell mozgatni a zárt fedelet.
3. A kúp:
- Helyezzen egy finomságot egy mélyedésbe, és tegyen egy kúpot rá. Emelje fel a kúpot és mutassa meg a kutyájának, hogy mi van alatta. Adjon egy indító jelet, mint pl. 'Keresd'. Most a kutyának fel kell emelnie a kúpot, hogy megkapja a jutalmat.
- Addig ismételje ezt a gyakorlatot, amíg kutyája probléma nélkül tudja felemelni a kúpot.
4. Az elemek kombinálása:
Miután a kutyája megtanulta belefoglalni a kúpot a játékba, növelheti a nehézségi szintet:
- Helyezze el a kúpot a csúszkák közé, és itt is rejtsen el egy csemegét. Kutyájának
- most meg kell értenie, hogy előbb mozgatnia kell a kúpot, hogy fel tudja fedni a csúszka alatti jutalmat.